Cirkus Web Header-15.png
Cirkus Web_stjerne-22.png

Cirkusforløb

Vores cirkusforløb byder på medrivende, selvtillidsdannede og sveddryppende oplevelser, og gør op med nulfejls kultur og konkurrence. 


Øvelser der udfordrer motorikken 

I vores cirkusskole arbejder vi med en lang række af de klassiske cirkusdiscipliner her tæller; Jonglering, linedans, ethjuletcykel, akrobatik, stylter, klovneri, diablo, devilstick samt hulahop.
Alle elementer der udfordre elevernes motoriske egenskaber. 


Bevægelse i et nyt perspektiv

Cirkus arbejder i krydsfeltet mellem leg, bevælgelse og scenisk udfoldelse, og modsat sporten konkurrence fokus, er det processen og samarbejdet undervejs, der er den primære drivkraft bag forløbet.  


Kompetancer der kan tages med videre

Det kræver noget at turde stå på en scene og vise hvad man kan overfor både kammerater og forældre. Forløbet styrker eleven i at føle sig komfortable i at stå i manegen og vise hvad man har lært, og styrker elevens selvtillid.    


Vend hverdagens roller på hovedet  

I samarbejdet bliver nye relationer dannet og eleverne får mulighed for at se nye sider af både sig selv såvel som hinanden, hvilket kan være med til at bryde med hverdagensroller. 

 
Alle vores instruktører har mange års erfaring fra cirkusfaget og som formidlere og vi garanter sjov for alle.
— Cirkus Panik
Cirkus Web-24.png

Forløb Emneuger

Cirkus Panik vender hele skolen på hoved med et cirkusforløb.
Vi har i Cirkus Panik stor erfaring med at sammensætte forløb for mellem 50 – 500 børn og unge. Vi tilbyder forløb, der inkluderer alle alderstrin på hele skolen eller forløb, der fokuserer på fx indskoling eller mellemtrinet.

Vi kan forvandle hele skolen til en cirkusby med telte, boder og artister, eller tilbyde kortere forløb for enkelte klasser. Vi har udfordringer til børn og unge i alle aldre.

 

Eksempel på et cirkusforløb:

Cirkus Web-25.png

Sådan planlægger du et Cirkus Forløb:

 

1. Kontakten etableres 

I kontakter os og vi hører mere om jeres idéer, 
og fortæller mere om hvad Cirkus Panik kan 
tilbyde jer.  


2. Intromøde med kontaktperson(er)

Vi sammensætter sammen et forløb og aftaler 
de praktiske forhold. Hvem skal være med og hvem skal være publikum? Skal det foregå i et af vores cirkustelte, indenfor eller hos i Cirkusbygningen i Vanløse, samt hvordan skal projektet financieres?   

 

3. Læreworkshop og præstentation af forløbet

Cirkus Panik afholder en kort cirkusworkshop, hvor diverse cirkusdiscipliner introduceres for alle lærene. Derefter afholder vi en præsentation af ugens forløb og lærene fordeler sig på de forskellige cirkusværksteder. 

4. Cirkusuge 

Elever og lærer træner under vejledning af Cirkus Panik hele ugen og der gøres klar til en kæmpe cirkusforestilling i slutningen af ugen for familie og venner.    

5. Evaluering

Sammen evaluerer vi ugens forløb.

 
Cirkus Panik består af rigtig mange dygtige og energiske mennesker som har storer hjerter og uendeligt med tålmodighed. De så hurtigt de børn, som havde det svært og som havde brug for en hjælpende hånd og en god
oplevelse. Alt kunne lade sig gøre og alle deltog.
— Tranegårdsskolen, København